Ympäristökoulua leirikoulussa

Opimme tekemällä ostosvalintoja  ja vertaamalla seurauksia ympäristölle ja ilmastonmuutokselle.

Ympäristökoulumme sisältää seuraavia osioita:

1.Ostossimulaattori  paljastaa miten ilmastonmuutosta voi jokainen itse hidastaa.

2.Synttärijuhlat – katamme kaksi pöytää ekologinen ja ökyloginen, joita sitten yhdessä vertaillaan.

3.Luontopolulla päätellään esineiden luontoarvoja.

4.Lajittelukisassa opitaan kierrättämään oikealla tavalla.

Kassakuittiin ei kuitenkaan tule euroja vaan tuotteiden aiheuttamat kasvihuonekaasupäästöt ja tuotteiden kuluttamat luonnonvarat.

Ympäristökoulussa on siis tekmällä oppimista ja tehtäviä, kilpailuja ja muita ympäristöasioita havainnollistavia toimintoja.

Kuulemme myös millaiset kaupan asikaskuulutukset voisivat myös kannustaa ympäristöystävällisiin ostoksiin. Tässä esimerkki:

Klikkaa kuvia isommiksi nähdäksesi myös kuvatekstit!

Lisätietoja SimShop ostosimulaattorista verkkosivuillamme www.simshop.fi.

Katso myös toinen video Simshop ohjelmistosta, joka on meidän oma tuotteemme. Se on saatavana ympäristöopetus- ja valistuskäyttöön myös ruotsiksi, saksaksi ja englanniksi.