Turun nähtävyyksiä

Yhdistä leirikouluun Turun nähtävyyksiä! On tosiaan mistä valita:

1. Turun linna

700 vuota vanha Turun linna on itsestään elämys. Tarjolla myös erilaisia opastettuja kierroksia. Linnassa voi myös lounastaa Juhana Herttuan kellariravintolassa.
Opastusvaraukset: (02) 2620 322, opastilaukset.linna@turku.fi, www.turunmuseokeskus.fi

1. Aboavetus& Ars nova

Turussa Aurajoen rannalla toimiva arkeologis- historiallinen ja nykytaiteen museo. Keskiaikaisen kaupungin elämä ja nykytaide yhdistyvät ainutlaatuisella tavalla. Tarjolla erilaisia opastettuja paketteja 1,5- 4 t
Opastusvaraukset: 0207 181 635, juha.sillanpaa@aboavetusarsnova.fi, www.aboavetusarsnova.fi

1. Ruissalon Kasvitieteellinen puutarha

Ruissalon puistotie 215, Turku 20100
Puhelin: (02) 276 1900, puutarharuissalo@utu.fi, www.sci.utu.fi .

1. Apteekkimuseo

Apteekkimuseo sijaitsee aurajoen rannalla Qwenselin talossa joka on 1700- luvulla rakennettu porvaristalo. Myöhemmin rakennettuun kauppasiipeen on sisustettu 1800- luvun apteekki.
Opasvaraukset: (02) 2620 280, lippukassa.qwensel@turku.fi

1. Turun biologinen museo

Idyllisessä museossa on esillä 13 luonnonmaisemaa, jotka esittävät suomalaista eläimistöä ja kasvustoa Turun saaristosta Lapin tuntureille asti.
Opasvaraukset: (02) 2620 340, lippukassa.biolognenmuseo@turku.fi

1. Kuralan kylämäki

Elävän historian kylässä on 1950- luvun toimiva maatila lehmineen ja lampaineen. Täällä saa myös koskea ja kokeilla. Arkelogisessa kokeiluverstaassa rekonstruoidaan löytöjen pohjalta vahnhoja esineitä ja pukuja.
Varaukset: (02) 2620 420, infopiste.kurala@turku.fi, www.turunmuseokeskus.fi

1. Luostarinmäen käsityöläismuseo

Ulkomuseo jossa vierailija astuu kaksi vuosisataa ajassa taaksepäin. Museo tarjoaa tietoa, taidonnäytteitä ja elämyksiä alkuperäisessä esiteollisessa ympäristössä.
Opasvaraukset: 040 158 9530, luostarinmaki@turku.fi

1. Turun tuomiokirkko

Tarjolla myös opastettuja kierroksia.

1. Sibeliusmuseo

Laaja kokoelma erilaisia soittimia

1. Wäinö Aaltosen museo

Nykytaiteeseen keskittyviä näyttelyitä.
Opasvaraukset: (02) 2620 850

1. Forum Marinum

Merikeskus Forum Marinumin yhteydessä on myös museolaivat Suomen Joutsen ja Sigyn.

1. Opastettuja kierroksia ryhmille Turussa

– Vanhan kaupungin kierros 3,5 t:

Kohteina kolme Turun suosituimpiin kuuluvaa nähtävyyttä: Turun linna, tuomiokirkko ja Luostarinmäen käsityöläismuseo.

– Keskiaikainen Turku 3,5 t:

Suomen kansallispyhäkön lisäksi käydään Turun linnassa ja Aboa Vetus-museossa.

Taidetta ja musiikkia 4,5 t:

Kohteina Tuomiokirkko, Sibeliusmuseo sekä taidemuseo

Nähtävyyksiin tutustuminen sopii hyvin lähdettäessä leirikoulusta kotiin tai jonkin aktiviteetin tilalla.